PRESSEMEDDELELSE

Hwam

September 2015

Arnestedet tænder op for teknologien i brændeovnen

Vores hverdag er fyldt med teknologi. Telefonen er pakket med apps, bilen bipper når man bakker og lyset derhjemme tænder af sig selv, så snart du kører ind af indkørslen. Tendensen er klar: teknologi skal gøre hverdagen lettere og give mening. Det ved Arnestedet i Vordingborg, hvor teknologien også flyttet ind i brændeovnen.

Tidens tendens, hvor kravet om at teknologi ikke kun skal være sjov og underholdning men også give mening, går igen i en ny generation af brændeovne. Med intelligente teknikker skal den moderne brændeovn nemlig forene moderne teknologi med hjemlig hygge, hvor forbrugeren blot skal læne sig tilbage og lade flammerne danse.

Samme tendens er tydelig hos Arnestedet i Vordingborg. Her ser forhandler Arne Pedersen, at kunderne i dag stiller langt højere krav til den moderne brændeovn:

”I vores butik oplever vi, at brændeovne i dag skal kunne mere end bare give varme. Det handler om, at brændeovnen skal kombinere teknik, design og hygge samtidig med, at brændeovnen skal fungere som et naturligt og levende møbel i hjemmet,” siger Arne Pedersen fra Arnestedet.

Intelligente løsninger
Den danske brændeovns producent Hwam er på verdensplan førende inden for intelligente løsninger til brændeovne. I samarbejde med Danmarks Tekniske Universitet, har de målrettet kombineret ildens egenskaber med det moderne samfunds behov og udviklet en ny teknologi, Autopilot IHSTM, der automatisk regulerer forbrændingen.

Hos Arnestedet hilser de teknologien velkommen, som ifølge Arne Pedersen er en stor fordel for kunderne.

”Ligesom alt andet, skal brændeovne også udvikle sig og følge med tidens trends, og den nye teknologi er helt klart noget, som kommer kunderne til gode. Det handler om, at gøre livet med en brændeovn så let som muligt, og med den nye teknologi kan man med et tryk på fjernbetjening regulere temperaturniveauet,” siger Arne Pedersen.

Usynlig teknologi
Tidens trend sætter dog også teknologien på prøve, for selvom den skal gøre hverdagen lettere, skal den helst være diskret. Det oplever Arnestedet i Vordingborg også.

”Selvom vores kunder efterspørger intelligente løsninger til deres brændeovne, er det vigtigt, at teknologien ikke er synlig. Kunderne vil langt hellere have teknologiske løsninger, der går i et med hjemmet, og som faktisk ikke røber, at deres brændeovn indeholder mere, end det øjet kan se,” siger Arne Pedersen.

Hos Hwam indgår teknologien som en integreret løsning i selve brændeovnen, og det er kun fjernbetjeningen på bordet, der røber den intelligente teknologi. Og det er det, som kunderne vil have, hvis man spørger Arne Pedersen fra Arnestedet.

Besøg Arnestedet i Vordingborg og oplev Hwams IHSTM teknologi i deres brændeovne, der gør forbrændingen præcis og perfekt uanset størrelse.

Fakta

• Med fjernbetjening til Autopilot IHS™ indstilles det ønskede temperaturniveau, og brændeovnen klarer resten, så der bliver fyret helt korrekt og efter individuelle behov.
  • Teknikken i Autopilot IHS™ sikrer, at varmereguleringen i brændeovnen minder om den proces, som i forvejen sker i naturen. Afbrænding af træ er nemlig i sig selv en miljøvenlig varmekilde, da træer optager CO2, når de gror, og afgiver den igen, når træet rådner op i skoven eller bliver brændt i brændeovnen.
  • Korrekt afbrænding af træ er derfor CO2-neutral og bidrager ikke til drivhuseffekten.